Nakhon Si Thammarat - Åmål

05 november, 2006

En helg i Åmål

I går hade vi Halloweenfest här hemma. Vi fixade och gjorde i ordning hela dan med att fixa spöken och "hemskheter". Jag och Annika skärde pumpor och kände oss ganska brutala när i satt där med knivarna i högsta hugg. Jag och Annika hade klätt ut oss till svarta- och vita frun kan man säga. Men Annika såg inte så farligt ut, jag tycker mest hon var söt=) Men det kändes lite lustigt när folk började komma och det visade sig att det bara var jag, Annika, Agnes och en till som hade klätt ut oss:P haha jaja man vill ju sticka ut lite från mängden:p Det är ju en av de få gånger man verkligen kan spöka ut sig, väldigt kul tycker jag:) Man har ju inte roligare än man gör sig!


I dag har Annika (Hon jag bor hos om någon inte vet) och jag varit ut till hästen. Det är en islandshäst som heter Ari. Tog en skogspromenad och det var så mysigt! Sen åkte vi ut till Not Quite på caféet. Jag börjar känna mig som värsta hästtjejen snart=) Det är kul med hästar, det är det faktiskt. Jag börjar bli mer van och känner mig inte ett dugg rädd. När vi var med gruppen och skulle rida så var det jag som fick hjälpa de andra=) Jag har fastnat lite för det här och jag tycker det är kul. Roligt också att Fia, lillsyrran, håller på så mycket med hästar. Vem vet, kanske kommer jag hålla på lite med hästar i framtiden jag med. Jag skulle aldrig vilja ha det på "heltid" men att rida ibland och få vara i stallet är inte alls fel, jag trivs.

Nu ska vi snart äta middag och i kväll ska jag och Agnes se film. I morgon ska vi ut i skogen med Peter (Agnes och Fangs värdpappa) och få lära oss om den svenska skogen, det ska bli intressant tycker jag med. Sen i veckan är det projektarbete och jobb på Janfire om gäller.

Ha en bra vecka alla läsare!